woensdag 30 mei 2012

Montagne Jeunesse Foot Cooler



Vorige week kocht ik bij de Dirx een zakje Foot Cooler van Montagne Jeunesse. Ik heb namelijk echt het gevoel dat mijn voeten ontploffen met deze warmte. Ze zijn ook iets dikker dan normaal gesproken dus het vocht begint zich nu toch lekker op te hopen. Hoeft bij deze temperaturen trouwens niet per definitie een zwangerschapskwaal te zijn. Ik heb in de zomer altijd iets dikkere voeten dan in de winter.
Daarnaast was ik ook wel benieuwd of dit spul net zo fel blauw zou zijn in werkelijkheid als op de foto op de verpakking. Het leek me dus ook gewoon een grappig product om te proberen.
Een paar dagen geleden hield ik het niet meer uit en smeerde ik de helft van dit zakje op mijn voeten. Wanneer je de foot cooler uit het zakje knijpt, is het inderdaad net zo blauw als op de afbeelding maar zodra je het uitsmeert, wordt het gewoon doorzichtig. Bummer! Er zit genoeg in een verpakking om zeker twee en misschien wel drie keer je voeten in te smeren ondanks dat er op de achterkant van het zakje vermeld staat dat het voor eenmalig gebruik is. Toen ik mijn voeten had ingesmeerd, dacht ik in eerste instantie: lekker! Helaas moest ik na vijf minuten mijn mening bij stellen. De gel droogt namelijk op tot een lichtblauw poeder waardoor je dus met een paar smurfenpootjes zit opgescheept. Het poeder voelt ook nog eens heel droog en trekkerig aan en daarnaast is het amper van je voeten te verwijderen. Ik ben er zelfs voor onder de douche gestapt! Beetje jammer als je daar een uurtje eerder net onder hebt gestaan.
Ondanks het verfrissende effect ben ik niet van plan om dit product nog een keer te kopen. Ik vind de voordelen niet opwegen tegen de nadelen. Ik koel mijn dikke voetjes gewoon weer lekker oldskool in een emmer koud water.

6 opmerkingen:

  1. Jammer! Dat blauw zag er juist zo leuk en veelbelovend uit. Niet proberen dus, duidelijk;) IJskoud water is ook lekker, kun je meteen mee kliederen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lekker kliederen met water haha... Het zaf er inderdaad veelbelovend uit, soms heb je echt van die producten die zo interessant lijken dat je wel uit moet proberen! Jammer dat het tegenviel :-(

      Verwijderen
  2. Aah dat het in poeder veranderd lijkt mij niet chill. Of je moet het voor het douchen doen haha. xo

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat ik daar niet aan gedacht heb haha... Ga ik misschien met wel even proberen met het restant :-)

      Verwijderen
  3. Helaas, maar goed dat ik het weet hoef ik het dus niet te hale.

    Bedankt voor je lieve reactie op me blog:D

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Graag gedaan! Nee, echt niet kopen hoor, hartstikke zonde :-(

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...