dinsdag 6 mei 2014

Vakantiepark De Twee Bruggen in Winterswijk #1

Vorige week week verbleven wij een midweek op 5 sterren vakantiepark & camping Twee Bruggen in Winterswijk. Heerlijk om er even uit te zijn. Vooraf kneep ik hem wel een beetje aangezien ik in februari de de data doorgaf en toen nog niet wist dat ik op dat moment zwanger zou zijn. De eerste weken van mijn zwangerschap was ik kotsmisselijk en kon ik alleen maar overgeven en slapen. Het leek me behoorlijk zonde als ik in die toestand vakantie moest gaan vieren. Het blijft leuk om eruit te zijn maar echt genieten is het dan niet natuurlijk. Gelukkig knapte ik de week voordat we weggingen een beetje op. Fijn! Ik was nog steeds moe maar kon wel weer redelijk eten. We hebben het dus rustig aan gedaan maar wel heel veel plezier gehad. Jeetje, we moeten hier echt vaker tijd voor vrij maken. Het is zo hectisch in huize In a flow around the world doordat vriendjelief steeds nar het buitenland moet voor zijn werk dat we er niet aan toe komen om als gezin op pad te gaan.
Ik heb behoorlijk wat foto's geschoten. Een aantal deelde ik al op Instagram maar lang niet allemaal. Zo vlak bij de Duitse grens snapte mijn provider er niets meer van en was mijn telefoon het grootste gedeelte van ons verblijf hartstikke dood. Ach ja, ook wel lekker rustig. Ik sta te trappelen om jullie te laten zien hoe gezellig het was dus kijk snel mee naar de kiekjes van de eerste dagen. Later deze week volgt deel twee.

Sam is klaar voor vertrek. Hoppa, op naar Winterswijk!

In dit chalet verbleven we. Wat een toffe crib was dit. Normaal gesproken kamperen we altijd dus dit was wel een stuk luxer dan we gewend zijn op vakantie. Wel heel lekker om in zwangere toestand gewoon een eigen douche en toilet te hebben. Ik heb geen problemen met campingsanitair maar met onvoorspelbare zwangerschapsmisselijkheid en hysterische darmen lijkt me dat beslist minder prettig. Mocht je eenzelfde chalet willen huren zoek dan op type Hooiruif. Er zijn namelijk veel verschillende chalets, tenten, stacaravans en huisjes te huur.

Wij konden onze lol op want de keukendeurtjes bleken niet beveiligd. Sam ging helemaal los. Thuis hebben wij een hek tussen de kamer en de keuken staan omdat hij allerlei stunts uithaalde en na afgelopen week zijn we daar extra blij mee. Ik denk dat hij later kok wil worden, ofzo...

Bij aankomst stond dit zakje klaar op de eettafel. We dachten dat er iets van snoepjes of folders in zouden zitten en pakten het niet direct uit. Tot we op zoek gingen naar een theedoek en toiletrol en deze nergens te bekennen waren. Na het chalet op z'n kop te hebben gezet, bleken die artikelen dus daarin in te zitten samen met een afwasborstel, handdoek en vaatwastabletten. (We hadden inderdaad een vaatwasser, yihaaa!)

Buiten het chalet stonden een tuinset en een parasol. Jammer genoeg was het niet heel lekker weer dus we hebben er geen gebruik van kunnen maken.

Sam deed niets anders dan rond rennen over het veld. Overal waren kindjes en speeldingen dus hij was helemaal in z'n element. Wij hebben uiteraard een week achter hem aan gehold, haha!

We hadden bij het restaurant van het vakantiepark afgesproken om die dag om kwart over zes te gaan eten maar zoonlief viel een uur eerder al om van de honger. Waarschijnlijk door zijn gerace over het vakantiepark. Snel gaven we hem even een broodje gegeven zodat hij weer blij was.

Sam is sinds kort helemaal fan van lampjes. Don't ask me why! Maarten vond onlangs een oud fietslampje in de schuur en sindsdien hangt dat steeds aan Sam z'n broek. Hij is maar druk mee...

We hebben iedere avond in het restaurant gegeten en we kregen steeds vooraf broodjes van het huis met een knoflooksmeerseltje. Ik heb het niet iedere keer op de foto gezet maar het zag er steeds zo uit.

Dit was mijn favoriete voorgerecht. Kaassoep met spekjes en rucola. Mjammie!

Tijd voor het hoofdgerecht! Onze kleine kliko viel alweer om van de honger en viel direct aan op zijn zalm en patatjes met appelmoes. Maarten nam een steak en ik een salade.

En mini was zo moe van al die indrukken dat hij voor het eerst sinds tijden na drie slokken melk aan de borst in slaap viel in het grote bed. Ahwww <3

Yours truly dook de badkamer in om uitgebreid te genieten van een warme douche. Hemels! Ik kan er wel aan wennen om op deze manier te kamperen.

Dinsdagmorgen gingen we lekker ontbijten bij de receptie. Ik dacht dat Sam dit kuipje chocopasta niet open kon krijgen maar heel verrassend, kreeg hij dat drie seconden na het maken van deze foto toch voor elkaar. Ik had beter moeten weten, haha!

Tegenover het ontbijthoekje van het vakantiepark was een binnenvijver met vissen en twee bruggetjes erover. Sam wist iedere ochtend niet hoe snel hij zijn ontbijtje naar binnen moest prakken zodat hij daarna daarheen kon om naar de visjes te kijken en over de bruggen te rennen.

Dit was ook vet schattig. Bij de ingang van het park was een soort van kinderboerderij met schapen, geiten en Bambi's uhhh... pardon herten. Wat een mooie beesten zijn dat zeg!

Dinsdag gaven ze slecht weer op dus besloten we naar de Duitste stad Bocholt te rijden. Dit is echt een klein stukje vanuit Winterswijk. Dit was het overdekte winkelcentrum.

Uiteindelijk viel het mee met het weer. Ik kan niet zeggen dat Bocholt enorm sprankelend is maar het was beslist leuk om er eens een rondje te lopen.

Een deel van de winkelstraat van Bocholt.

Uiteraard vielen we tegen het middaguur bijna flauw van de honger en de dorst. We doken snel een eetcafé binnen voor wat te drinken en te happen.

Als je in Duitsland bent, ontkom je niet aan iets Apfelstrüdel-achtigs ;-)

Dit was trouwens wel een erg gezellig straatje met een marktje en geinige gebouwen.

Eenmaal terug in ons chalet besloten we Sam één van zijn vakantiecadeautjes te geven. Het weekend voor we vertrokken, kocht ik bij Kruidvat een aantal kleine speelgoedjes. Iedere dag kreeg hij iets nieuws en was daar heel lang zoet mee. Absoluut iets wat ik vaker ga doen als we op vakantie gaan. Doordat het nieuw is, raakt hij er niet snel op uitgekeken. Hij had al een poosje geen nieuw speelgoed meer gekregen dus hij was helemaal happy met zijn nieuwe dingen.

In dit pakje zat een potje klei van Play-Doh. Een paar weken terug kwam ons iets oudere buurjongetje aan met klei en sindsdien is Sam er helemaal wild van. Ik kocht drie potjes en pakte ze allemaal apart in. Ik heb verder geen foto's gemaakt van zijn andere cadeautjes maar hij kreeg die week dus drie potjes klei, een klein autootje van Little People en een houten puzzeltje.

En toen was het alweer de hoogste tijd om naar het restaurant te gaan. Het lijkt wel alsof we deze hele vakantie alleen maar hebben gegeten, haha! Kijk mijn monstertje eens wijs zitten zijn met zijn flesje Spa Blauw en de menukaart.

Aanvallen! Nadat ik deze foto schoot, kregen we ook nog gebakken aardappeltjes erbij en een salade.

Woensdagmorgen liepen we na het ontbijt een flinke ronde over het park. Het is echt gigantisch en volgens mij hebben we in de vijf dagen dat we er waren niet eens alles gezien. Dit is in ieder geval de weg naar het restaurant, de speeltuin en het zwembad.

Vanaf ons chalet liep je via dit pad zo richting de receptie, kinderboerderij en de supermarkt.

Kijk Sammie eens stoer stappen in zijn veel te grote regenjas. Wat is hij nog maar klein eigenlijk als je hem zo ziet lopen.

Omdat mini nog niet zo ver kan lopen, hebben we hem op een gegeven moment maar in de buggy gezet en zijn we naar de andere kant van het vakantiepark gelopen. Dit zijn trouwens de vakantiehuizen die je kunt huren in Winterswijk. Vanaf de buitenkant zien deze huisjes er heel ruim en comfortabel uit. Lijkt me absoluut een aanrader als je eens met meerdere gezinnen een paar dagen weg wil. Ook tof uiteraard om een familieweekendje in te verblijven.

Ik moest even een kiekje maken van dit fantastische speeltoestel. Aan de ene kant zat een glijbaantje en aan de andere kant een paardje waar je op kon zitten met een koets erachter.

Zoals ik hier al schreef, was vorige week woensdag een beetje een gekke dag. Halverwege ons midweekje weg moesten we namelijk naar het ziekenhuis in Amersfoort voor de echo van de combinatietest. Zo waren we in Winterswijk en zo weer thuis. Best apart! Thank God, was alles in orde en konden we ons vakantie met een gerust hart voortzetten.

Deze blog is tot stand gekomen op uitnodiging van de De Twee Bruggen

Volg mij nu ook op BloglovinInstagramFacebook en Pinterest.

1. Ziet er gezellig uit. Heerlijk er even tussen uit. En wat luxe is dan best prettig.

2. Gaaf zeg! En euh wat leuk op uitnodiging!

3. Ziet eruit als een heerlijke tijd!

4. Serieus op uitnodiging?? Hoe gaaf!
    Het ziet er ook echt heel erg leuk uit.. als ons meisje wat groter is, dan is dit wellicht ook wel iets voor ons :)

5. Wat leuk, had de foto,s wel voorbij zien komen maar geen idee dat je daar was. Ik ben er paar jaar geleden ook een weekend geweest, kamperen in een tent.

6. Klinkt en ziet eruit als een heerlijk weekje! Lekker met zijn drietjes op stap!

7. Gelukkig voelde je je weer wat beter! Ziet er uit als een fijne vakantie, en wat is sam toch een leuk ventje. Nu wil ik ook op vakantie met zn drietjes haha..

8. Wat een heerlijk uit, mooie foto's! Jullie hebben zo te zien optimaal genoten, fijn joh!!

9. Ziet er erg leuk uit tot nu toe :) Ik ben benieuwd naar je vervolgpost!

10. Heerlijk zeg zo'n midweekje! Leuke foto's heb je gemaakt

11. Heerlijke foto's! Ik zag ze al voorbij komen op IG. Heerlijk ventje met een big smile :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...