woensdag 11 april 2012

Tutti frutti











Ik vind fruit erg lekker! In de supermarkt kun je mij regelmatig op de groente- en fruitafdeling spotten met een meloen in mijn handen of een bakje aardbeien. Ik vind het dan ook heerlijk dat het voorjaar is begonnen en er weer volop sappige mango's en zoete frambozen in de schappen te vinden zijn. Mjammm... Op dit moment is mijn favoriete toetje Griekse yoghurt met meloen, walnoten, honing en een snufje kaneel. Om je vingers bij op te eten.
Wat ik ook erg lekker vind zijn smoothies. Vooral smoothies met aardbeien en bananen vind ik zalig maar ook een smoothie van mango en passievrucht sla ik niet af. Binnenkort wil ik ook eens proberen om zelf ijsjes te maken van vruchtensap. Ik heb geen ijsmachine maar wel van die simpele ijsvormpjes voor in de vriezer. Ik kwam laatst op een blog een recept tegen van ijsjes gemaakt van ananas met kokosmelk en dat laat me niet los. Zo'n ijsje moet in mijn beleving bijna net zo lekker smaken als een Bounty. (En is denk ik net een tikkeltje gezonder!)
Het enige nadeel wat ik kan bedenken aan mijn voorliefde voor fruit is het schoonmaken ervan. Gelukkig verkopen ze bij zowel de C1000 al de Appie bakjes met voorgesneden fruit voor als ik in een erg luie bui ben.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...