woensdag 18 april 2012

Het leed dat babykamer heet

Nu de 20 weken in zicht komen, moeten we toch echt eens over de babykamer gaan nadenken. Op zich heel leuk natuurlijk, maar aangezien we nog een aantal projectjes in huis hebben lopen, stapelt het werk zich op. We zijn namelijk deze zomer pas in dit huis gaan wonen en hadden toen niet genoeg tijd om alles van onder tot boven aan te pakken. We hadden in februari al tickets naar Costa Rica geboekt om daar te gaan rondreizen en surfen. Kwam qua planning totaal niet uit maar het was wel geweldig, dus ach...
Sinds het najaar was de achtertuin mijn vriend zijn projectje. Dat moest eerst af voordat er überhaupt in huis zou worden geklust. Godzijdank is de achtertuin nu grotendeels op orde. Het was een enorme klus want toen we de sleutel kregen, bleek de tuin er nog erger aan toe dan we ons konden herinneren van de bezichtiging. Drie verschillende schuttingen waarvan er nog maar eentje overeind stond, vrolijk versierd met verschoten Tibetaanse gebedsvlaggetjes, dat wel. Een woekerende bamboe van zeker drie meter hoog recht voor de openslaande deuren. Boomstronken, enorme zonnebloemen en een assortiment aan rotsen, grindtegels en klinkers waar de Intratuin niets bij was. Ergens tussen het onkruid en wegspringende kikkers ontdekten we een moestuin die jammer genoeg compleet was ondergezeken door de buurtkatten. Nice! Mijn vriend zag het als een uitdaging, ik als een brok ellende want ik heb, ondanks dat ik een echt buitenmens ben, de pest aan tuinieren. Ik hoef maar naar een plant te kijken en hij gaat dood. Gelukkig hebben we inmiddels een terras, een nieuwe schutting en een ingezaaid grasveld. Iedere dag staar ik naar buiten in de hoop groene sprietjes te zien.
Je zou denken dat vriendlief nu hard aan de slag kan in de toekomstige babykamer. Not! De kamer waar mini-mini-me komt te slapen, staat nu jammer genoeg overvol met van alles en nog wat. Er staat namelijk een kledingkast, een slaapbank, een enorm bureau, zo'n vakkenkast van Ikea, de strijkplank, een wasrek, de wasmand en nog een lading opbergboxen. Op de vakkenkast en de kledingkast na moeten de overige spullen naar zolder. Zo gezegd, zo gedaan. Not!
De zolder is op dit moment naast behalve heel vol, ook heel erg onafgewerkt. De rechte muren zijn van grijs beton met flinke gaten en de schuine wanden zijn van donkergrijs geverfd hout met veel overbodige spijkers en schroeven. Ook ligt er niets op de vloer en hebben we een donkerblauw raamkozijn en geel geverfde verwarmingsbuizen over de muur lopen. Erg industrieel, te industrieel! Verder is de zolder een opslagplaats voor onuitgepakte verhuisdozen, motorspullen, duikspullen, wintersportspullen, stinkende klimgordels en bokshandschoenen, heel veel kampeermeuk en opbergboxen vol met fotoalbums en boeken waar we elders in huis geen plaats voor hebben.
Eerst moeten dus alle spullen van zolder tijdelijk naar beneden zodat de hele handel gewit kan worden. Vervolgens moeten we naar een tapijtboer om te regelen dat er een goedkoop carpetje wordt gelegd. Daarna kunnen we alle zooi van zolder weer terug sjouwen en alle spullen uit de slaapkamer voor de baby ook een nieuw plekje geven een verdieping hoger.
Als dat allemaal geregeld is, kunnen we de babykamer op orde maken. Gelukkig ligt daar al een nieuwe laminaatvloer en zijn ook de wanden en het plafond al voorzien van een lik witte verf. Waar ik wel blij mee ben is dat we al redelijk vastomlijnde ideeën hebben wat betreft de inrichting en dergelijke. We hebben zelfs al twee ladekasten bij de Ikea gekocht die als commode gaan dienen en in de vakkenkast die daar al staat komen de overige babyspullen. De familiewieg wordt op dit moment opgeknapt door de schoonfamilie en een ledikant gaan we binnenkort ook maar eens bij Ikea scoren. Mijn creatieve broertje komt een giraf op de muur verven en we hebben al wat pluchen dierenkoppen van Bibib ter decoratie op marktplaats gekocht. Wat we dan verder nog allemaal nodig hebben, zie ik tegen die tijd wel weer. In mijn hoofd zie ik het hele plaatje al voor me, nu de uitvoering nog. Pfff...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...