dinsdag 12 juni 2012

Dr. Van der Hoog Sensational Sea Algae





Een paar dagen geleden was ik helemaal klaar met een puistenuitbraak op mijn kin. Ik besloot daarom dat het tijd was om het bovenstaande maskertje op mijn bolle toet te smeren. Voordat ik dit kon doen, moest ik nog wat werk verzetten want het is geen kant-en-klaar masker. In dit zakje zit namelijk alleen maar poeder. Dit poeder moet je mengen met een eetlepel gekookt water of tonic. Ik gebruik echter geen tonic en ik was te lui om naar beneden te lopen om water op te warmen in de waterkoker. (Tja, zwanger...) Na wat rommelen in de badkamer vond ik dit flesje rozenwater en daar bleek het ook prima mee te gaan.
Ik moest ruim twee eetlepels rozenwater gebruiken om tot een smeerbaar prutje te komen. Ik durf niet te zeggen of dat ligt aan het feit dat ik rozenwater heb gebruikt in plaats van gekookt water of tonic. Als je dit masker gebruikt, wil ik je dus aanraden om het gewoon een beetje op gevoel te doen. Niet teveel vloeistof in één keer bij het poeder mikken maar steeds een klein beetje tot je tevreden bent over de textuur.
Het aanbrengen van het masker gaat gemakkelijk. Het is goed smeerbaar en je kunt het snel over je gezicht verdelen. De eerste minuten tintelt het een beetje maar na een paar minuten verdwijnt dit gevoel. Ik heb het twintig minuten op mijn gezicht laten zitten. Na tien minuten was het masker op mijn neus en kin al helemaal uitgehard. Op zich vrij logisch want mijn huid is daar een stuk vetter maar daardoor begon het wel een beetje trekkerig aan te voelen terwijl de rest van het masker op mijn wangen en voorhoofd nog moest uitharden. Geen vervelend gevoel maar licht oncomfortabel was het wel.
Ik heb het masker onder de douche verwijdert met een washandje. In tegenstelling tot wat ik had verwacht, was dit een makkelijk klusje. Soms loopt het verwijderen van een kleinmasker uit op een drama maar daar was nu gelukkig geen sprake van. Langdurig geschrob met een washandje doet het heilzame effect van een lekker maskertje altijd een beetje teniet.
Na het verwijderen voelt mijn gezichtshuid lekker schoon aan en lijken mijn puistjes zowaar minder rood. Het is geen wondermiddel maar zeker wel een prettig product. Ondanks dat ik het fijn spul vind, denk ik niet dat ik dit masker opnieuw zou kopen. Ik geef eerlijk toe dat ik gewoon een luie donder ben en dat ik geen zin heb om dit masker zelf te moeten aanlengen met gekookt water of tonic. Er zijn genoeg maskers verkrijgbaar die je gewoon kant-en-klaar op je gezicht kunt smeren en net zo fijn zijn als dit product van Dr. Van der Hoog.

12 opmerkingen:

  1. Haha jaa ik ben ook lui. Maar vind zulke maskers wel fijn als je er gewoon wat water bij moet doen.

    xo

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ben blij dat ik niet de enige lapzwans ben ;-) Het is op zich niet het werk hoor, maar dat ik daar pas in de douche achter kom en dan weer naar beneden moet om een schaaltje, lepel en gekookt water te halen terwijl haha...

      Verwijderen
  2. Haha gelukkig kan je dit soort dingen wijten aan je zwangerschap! ;) Ik helaas niet, dus ik zal gewoon water moeten koken, hihi

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha ik ben ook een luie masker gebruiker. Vind het al heel wat dat ik uberhaupt een masker opsmeer :P Maar ik ben ook altijd wel fan van dr hoog producten hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dr. Van der Hoog is inderdaad fijn, heb er goede ervaringen mee. Vind ook altijd dat ik het vaker moet doen maar heb er vaak geen zin in. Als ik het dan gedaan heb, denk ik altijd: volgende week weer! Om het vervolgens niet te doen.

      Verwijderen
  4. Hahaha, ja dat luie dondergedrag herken ik wel. Toch klinkt het als een fijn masker. beetje water erbij is de moeite ook niet(eigenlijk;))Toch netjes dat je puistjes er minder rood van werden!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het was inderdaad fijn, het knapt er echt van op dus het is zeker een aanrader. De waterkoker staat beneden en ik kom er altijd pas achter dat ik dat nodig heb als ik boven in de badkamer sta. Zucht...

      Verwijderen
  5. Ziet er heerlijk uit! ik ben ook lui met dit soort dingen. Helaas heb ik een keer onwijze uitslag gekregen van van der Hoog, toen zat mijn hele gezicht onder de bulten!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ai, dat is minder. Heb het wel eens bij een masker van Kruitvat gehad maar nog nooit bij Dr. Van der Hoog.

      Verwijderen
  6. Heb het zojuist gebruikt, ben benieuwd aangezien ik maskers echt gebruik om mijn onzuiverheden te verminderen. Heeft het ook een effect op het afnemen van je puisten?

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...