woensdag 5 maart 2014

Dingen waar ik stiekem doodmoe van word...



Soms heb je van die dingen waar je gewoon moe van wordt. Doodmoe! Bepaalde vragen die je al duizend keer hebt moeten beantwoorden bijvoorbeeld, of onbenullige zaken waar je je aan stoort. En soms liggen dingen gewoon aan jezelf en kan niemand er iets aan doen maar word je er desalniettemin gewoon heel moe van. Vandaag heb ik voor jullie een lijstje gemaakt met situaties die ik soms een tikje vermoeiend vind. Lezen jullie mee?

- De achterlijk grote boom in de tuin van de buren die pal tegen onze schutting aanstaat. Dat kreng is zonder overdrijven zeker 20 meter hoog. Er valt continu allemaal teringzooi uit waardoor wij de helft van ons terras niet kunnen benutten. Ook huist er een hele kolonie duiven in die rotboom. Inmiddels kan ik hele bijzondere verhalen vertellen over de spijsvertering van die vliegende poepmachines. Daarom staat onze picknicktafel heel suf in een hoekje van de tuin. En een zwembadje moet in de zomer altijd afgedekt worden met een zeil. Zucht! Iemand tips om die boom om zeep te helpen. Of de buurvrouw...

- Ploggen. Toen het upcoming was in blogland vond ik het supertof. Nu praktisch elke zichzelf respecterende blogger aan de lopende band plogs het web op knalt, ben ik er een beetje klaar mee. Ligt overigens aan mij, mensen. Ik houd niet van hypes op de één of andere manier. Plog lekker verder maar ik houd het bij een wekelijks overzichtje. 

- De vraag wanneer er een tweede kind komt, komt ook mijn neus uit. Alsof iedereen met een kind van een jaar oud al volop aan het batsen is voor numero due. Wij doen het rustig aan! En als het zover is, horen jullie het vanzelf! Maar eerst gaan we nog even van ons kleine monstertje genieten. 

- Ik weet ook dat mijn kind geen hond is. Ja, soms krijgt Sam een rugzakje om met een lijntje eraan vast maar dat is niet om hem te pesten. Had zelf ook nooit gedacht dat ik die stap nog eens zou zetten maar dat kind van mij is levensgevaarlijk en luistert voor geen meter. In de buurt loopt hij gewoon los overigens alleen in drukkere situaties krijgt hij dat ding weleens om. En geloof me, ik voel me ook voor paal lopen maar dat liever dan dat hij straks onder een auto ligt. Dus! 

- Alle mensen die beweren dat wanneer je geen superfoods eet, je jezelf vergiftigd. Volgens mij is er niets mis met een normaal eetpatroon. Ik heb niets tegen superfoods an sich, maar de veroordelende houding van sommige mensen vind ik irritant. Gewoon iedereen in z'n waarde laten peeps! Worden we allemaal een stuk gelukkiger van. 

- Dat Sam het geweldig vindt om mee te gaan naar hef toilet. Lief hoor, dat hij me wc-papier aangeeft maar als het aan hem zou liggen, veegde hij ook gewoon voor me af. En dat gaat me echt te ver. Ook doet hij driftige pogingen om mijn benen uit elkaar te trekken om te zien hoe ik plas. Echt niet fijn! Serieus, ik wil graag iets meer privacy! Please!

- Mijn vriend is de liefste en de leukste. Echt waar! Alleen is time-management niet helemaal zijn ding. Maarten is überrelaxt en daardoor gaan veel dingen ook nogal relaxt. Oftewel traag. Een dingetje waar ik van uit mijn vel spring, is dat wanneer ik zeg dat het eten bijna klaar is en hij blijft zitten waar hij zit. Uiteindelijk gaat hij Sam in zijn stoel zetten en nog even op zijn gemakje plassen als het eten al op tafel af staat te koelen. En Sam maar schreeuwen en blèren want die heeft zijn bordje al gezien natuurlijk. Arghhh! Vast een mannending dit. Maar nogmaals, verder heb ik een geweldige vent. 

- Het feit dat er geen plastic tasjes meer worden verstrekt bij alle supermarkten in Leusden. De winkels zijn hier aan de overkant dus ik bedenk me weleens impulsief dat ik snel even boodschappen ga doen. En dan heb ik dus geen tas bij me. Aangezien wij altijd maar voor een of twee dagen eten kopen, kon ik het voorheen af met twee gratis plastic tasjes. Nu moet ik steeds eerst naar huis om een boodschappentas te halen of keer op keer een nieuwe kopen. Niet handig, arghhh! Ik weet dat het vooral aan mij ligt en dat het goed is voor het milieu maar ik vind het gewoon stom. Punt!

- Dat ik iedere maand een torenhoog bedrag mag overmaken naar mijn zorgverzekeraar en dat ik alsnog voor veel zelf mag opdraaien. Waarom betaal ik eigenlijk in godsnaam zoveel geld? Snap er echt geen reet van en het frustreert me enorm. De eerstvolgende die me vertelt dat ik weer een riant bedrag mag aftikken, trek ik door de telefoon heen. Zijn ze nu helemaal betoeterd?!?

- En wat me tot slot vooral letterlijk doodmoe maakt, is het feit dat Sam zelden meer slaapt overdag. Hoe lief ik hem ook vind, hoeveel ik ook van hem houd, ik vind het domweg pittig. Ik kom nergens aan toe en ben aan het einde van de dag gesloopt. Maar goed, dat is een fase hoop ik... Er zal vast een dag komen dat hij zichzelf rustig kan vermaken zonder dat hij direct het huis sloopt of gewond raakt. Toch???

Volg mij nu ook op BloglovinInstagramFacebook en Pinterest.

30 opmerkingen:

  1. Heel erg herkenbaar met het eten, als ik zeg eten is klaar blijft ie ook gewoon zitten. Zo vervelend!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Veel herkenbare dingen, het wordt echt beter met Sam, Mack was ook een enorme wegloper, dat begint nu wat beter te worden. Je moet alleen nog even geduld hebben :S Tja en die mannen... zoals ik al zei; herkenbaar ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb nog even te gaan dus ;-) Ach ja, ben al lang blij dat dat rugzakje in ieder geval werkt.

      Verwijderen
  3. haha, mannen en time management. Niet zo'n goede combinatie ;)
    Liefs, Felicia

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Grrr... hier ook zo'n relaxt type man :( Ben ik al lang helemaal klaar om te gaan, moet ie zijn (veter) schoenen nog aan, sleutels en portemonnee zoeken.... alles op z'n dooie gemakkie.... En is het eten klaar, blijven ze ook lekker nog even achter de peecee en de teevee hangen tot ik drie keer heb geroepen en zelf bijna klaar ben met eten...

    En die hysterische voedselsnobs? Ben d'r helemaal klaar mee hoor! Zo'n veroordelend toontje terwijl ze hun flinterdunne theorietjes ook maar van zelfingebeelde goeroes hebben. Het is niet gebaseerd op enige feiten, vaak. Tsss... Ook zij gaan ooit dood, denk ik dan maar :-P

    Omdat ik een buikje heb overgehouden aan mijn enige zwangerschap en het niet in de botte kop van mensen doordringt dat er echt geen tweede meer komt, krijg ik die vraag nog steeds gesteld (met mijn bijna 40 jaar!): zwanger van de tweede? (moeder van 4 die zoiets vraagt: hoe typisch!). 'Nee, ik draag al 10 jaar een olifant' zeg ik soms wel eens..... Onbeschoft is het gewoon!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, hysterische voedselsnobs ;-) Ik lig helemaal dubbel hier! Het is idd de manier waarop. Ook ik doe mijn best om redelijk gezond te leven maar ik weiger me op die manier terecht te laten wijzen ofzo. Word er opstandig van.

      Verwijderen
  5. Jaaa hoor het is een fase, kind hyperdepiep, moeder doodendoodmoe, been there, done that :-)
    Ik had Rob toen hij dreumes/peuter was ook wel eens aan tuigje, hoorde ik mensen in het voorbij gaan wel eens zeggen "ach kijk nou wat zielig". Grrrr...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mensen zeggen het idd vaak in het voorbij gaan of tegen elkaar maar wel zo hard dat je het hoort. Arghhh!

      Verwijderen
  6. Oh dat van dit superfoods heb ik ook. Het is ook echt zo'n rage. En hoe meer mensen hun best doen om mij te overtuigen des te dwarser ik word. Werkt bij mij alleen maar averechts.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Werkt hier ook een beetje averechts. Word er echt opstandig van op de één of andere manier. Net als de mensen die 30 kilo zijn afgevallen omdat ze helemaal gezond zijn gaan eten en nu doen of ze het wiel hebben uitgevonden. Zucht! En als ik zeg dat ik een paar kilo kwijt wil, krijg je te horen dat je aan de superfoods moet. Tja, ik ben in de eerste plaats geen tientallen kilo's aangekomen. Dus!

      Verwijderen
  7. Ik vind het altijd zo brutaal als mensen vragen wanneer komt de tweede? Ik heb het hier ook hoor, maar dan anders, er komt bij jullie zeker geen kind meer. Ik heb er twee maar mijn vriend is niet de biologische vader. Wie zegt dat wij over een paar jaar niet nog een willen? Het hoeft voor hem niet, en voor mij nu ook niet maar zeg nooit nooit. Maar vind het altijd zo stom dat mensen daar vanuit gaan want ja twee is toch genoeg?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind het echt een impertinente vraag. Vooral al vage kennissen het vragen. Alsof ik hen dat aan hun neus zou gaan hangen.

      Verwijderen
  8. Ja, time management en mannen...ik weet er alles van. En de zorgverzekering vind ik ook altijd zo belachelijk en het lijkst alsof je ieder jaar meer moet betalen om uiteindelijk nog meer zelf te betalen...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hahaha iedereen herkent de mannen issue! Ik ook! Wij 'moeten' om half 2 weg en het is nu 6 minuten voor half 2 en hij zit nog op zn dooie akker achter zijn laptop en broodje te eten IN ZIJN PYAMA!!!!!!!!!!! killmenow

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Plog en vlog oh my ik word er niet goed van .. hoe gekker hoe beter lijkt het soms wel. Nee niet aan mij besteed whaha

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Fantastisch hoe hehe 'klaagzang' toch op een zeer vrolijke manier weet te brengen. Ik moest echt lachen, zo herkenbaar ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Soms kan het zo'n deugd doen om zulke dingen van je af te schrijven he :D enne, ik volg je helemaal met ploggen!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Haha, wat een leuk artikel weer! Ik moest erg lachen toen je zei dat Sam mee wil naar het toilet. En wat betreft je vriend, ik denk dat dit een algemeen mannentrekje is ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oh ik heb een aantal hardop moeten lachen, wat een humor heb je! Ik heb nog een paar andere artikeltjes gelezen, super leuk en je lieve zoontje is om op te eten. Ik ben geen mama, maar ik heb wel een zusje van 3. Dus hier en daar herken ik wel wat hihi.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Haha, bij mij is er ook nog geen plog verschenen, niet mijn ding, hoewel ik ze wel leuk vind om bij anderen te 'lezen' ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ja, privacy op het toilet please. Bij mij gluren er twee koters mee, zo vermoeiend.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik kan me nog goed herinneren dat mijn nichtje ook zo'n periode had dat ze met iedereen mee naar de wc wilde. Niet alleen bij mama of papa, maar als grote nicht (ik dus) naar de wc, dan moest ze perse mee. Gelukkig hadden ze een deur met slot en deed ik de boel gewoon dicht. Tot ze een keer beneden aan het verbouwen waren en we de wc boven moesten gebruiken, zonder slot op de deur. Trok ze opeens de deur open terwijl ik daar op me gemak mijn ding zat te doen. Niet fijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Herkenbaar! Trouwens, dat van die tasjes, dat hebben ze hier al heel lang zo. Vond het vreselijk in het begin, maar weet inmiddels eigenlijk al niet meer beter. Uiteindelijk scheelt het hen wel heel veel geld en is het beter voor het milieu. Neem tegenwoordig gewoon ALTIJD een eigen tasje mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Haha, hier ook zo'n kind wat me uitermate kan vermoeien. Konden kind 1, 2 en 3 zich prima vermaken alleen en kon ik hen ook gerust 10 minuten alleen laten om een was op te vouwen boven, kind 4 sloopt alles zelfs terwijl ik er met mijn neus bovenop sta...;-) Was even wennen! Inmiddels is hij bijna 5 jaar en kan ik hem (meestal...) 10 minuten alleen laten om een was te vouwen. Maarre...langer wordt gevaarlijk...;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ploggen? Mag ik vragen wat het is? hihi Ik blog al zolang maar Ploggen ken ik niet ^.^

    Herkenbaar over slapen overdag 's Jenthe heeft er ook al zo'n 2/3 maanden moeite mee soms ben ik einde raad.

    Haha ze doen het echt niet voor het milieu geloof er helemaal niets van wat betreft die plastic tasjes. Loop al jaaaaren met eigen tasjes te zwaaien nu. Heb er denk ik 4 in mijn tas zitten haha. Bij de ene Kruidvat krijg je er geen, bij de ene geven ze het echt niet of je betaald maar en bij de andere Kruidvat moet je er om vragen. Snap er soms niks van. Ik ben dus ook wel eens mijn tasjes vergeten. Dan liggen ze nog thuis. Nu heb ik gelukkig een kinderwagen waar ik het even snel in kan doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een leuke blogpost en zo herkenbaar. Ook ik vind de superfood een rage dat uiteindelijk ook weer weg zal waaien. Ik heb standaard een aantal boodschappen tassen in mijn handtas.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. wat een leuke post weer...
    En, veel van deze dingen vind ik ook stom !!

    En tegen een relaxed iemand nooit bijna of straks zeggen, want bijna en straks is niet nu dus kan je nog even blijven zitten... ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ploggen vind ik ook maar stom. Zo boeiend kan je dag toch niet zijn denk ik dan?
    En superfoods, haha. Het is gewoon een marketing stunt! En een goede ook nog!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...