donderdag 6 maart 2014

Bodyfruit van Kruidvat





Een poosje geleden ontving ik van Kruidvat een lijn met verzorgingsproducten van hun eigen merk. Ik kreeg een bodylotion, een bodybutter en een douchegel met de geur Pink Grapefruit & Lemon. Jullie moeten weten dat ik een behoorlijke zeikerd ben als het gaat om geuren. Het mag niet te zwaar zijn, niet te zoet maar het mag ook weer niet zo licht zijn dat ik er niets van ruik. Lastig!
Jaren geleden was ik helemaal wild van de Pink Grapefruit producten van The Body Shop. Ik was vooral helemaal verslingerd aan de bodylotion met die geur. Superfris maar toch zacht. Helaas was ik toentertijd de enige in huis die die geur overheerlijk vond. Mijn moeder verbood me op een gegeven moment het spul nog te gebruiken omdat ze het vond stinken. Lag overigens aan mijn mama en niet aan de spulletjes van The Body Shop. Mijn mams is een rare op het gebied van geuren haha!
Goed, ik ontving dus die set van Kruidvat. Enthousiast als altijd snuffelde ik eraan en BAM! Diezelfde overheerlijke geur van de producten van The Body Shop. Vooruit, niet helemaal hetzelfde maar ik kreeg wel hetzelfde instant euforische gevoel erbij als jaren geleden. Serieus mensen, ik houd van grapefruits haha! Vol enthousiasme ging ik deze producten testen om te checken of ze echt zo fijn zouden zijn als ik hoopte. De verwachtingen waren begrijpelijkerwijs erg hoog gespannen maar ik kan jullie vertellen dat ik enthousiast ben.
Ik heb al vaker verteld dat ik een smeerder ben. Heel gek, want ik heb niet een extreem droge huid. Het is in mijn geval niet per sé nodig mezelf een paar keer per week in het vet te zetten maar ik vind het gewoon fijn. Ik smeer mezelf het liefste in als ik nog een beetje klam ben van het douchen. Op die manier trekt bodylotion of bodybutter beter in. Ik gebruik voornamelijk bodylotion omdat dat mijn huid voldoende voedt. Ik gebruik enkel bodybutter op mijn onderbenen en voeten. Mijn schenen wille namelijk nog weleens een beetje schilferig zijn in de winter. (Heeft vast iets te maken met de loeihete douches die ik graag neem...)
Ik begon met het proberen van de douchegel. En dat is gewoon een hele fijn sopje met een goddelijke geur. Niet heel bijzonder maar wel een prima product voor dagelijks gebruik. Niets meer en niets minder. Ik kan me trouwens herinneren dat ik de douchegel met vergelijkbare geur van The Body Shop ook niet meer dan prima vond. Inmiddels is de tube zo goed als leeg en dat zegt genoeg denk ik.
Ook de bodybutter en bodylotion heb ik aan een onderzoekje onderworpen. Zoals altijd heb ik de dikkere butter steeds op mijn onderbenen gesmeerd en de rest van mijn lijf voorzien van bodylotion. Eenmaal opgesmeerd bleek de geur toch wel echt anders te zijn dan de geur van de producten van The Body Shop. Minder overheersend en net een tikkeltje frisser. Desalniettemin werden mijn neusvleugels er heel gelukkig van. Deze lijn van Kruidvat ruikt wat mij betreft naar zomer en vakantie. En in tegenstelling tot mijn mams, vond vriendlief dit ook een hele prettige geur.
Deze producten zijn vooral geschikt voor een normaal velletje. Zowel de bodybutter als de bodylotion zijn niet heel voedend maar doen wel wat ze moeten doen. Mijn huid wordt er zacht van en gehydrateerd. Heel prettig voor mensen met een niet al te droge huid want vooral hele dikke butters trekken dan voor geen meter in. De bodybutters van The Body Shop laten bij mij bijvoorbeeld een vettig laagje achter. Net als doucheolie. Mijn huid absorbeert die supervoedende bestanddelen domweg niet.
Kortom, ik word blij van deze lijn van Kruidvat. Niet alleen omdat het fijne spulletjes zijn maar ook vanwege het vrolijke uiterlijk van de producten en de betaalbaarheid ervan. Je koopt gemakkelijk een setje om cadeau te doen. Kwestie van een cellofaantje erom knallen en een kaartje erbij en je bent klaar om te scoren bij de jarige. Ik ga deze producten zeker opnieuw aanschaffen. Mocht je nu ook naar Kruidvat willen racen om deze spullen te kopen, bij dezen de prijzen. De bodybutter kost je 2,55 euro, de bodylotion 2,35 en de douchegel mag je voor 1,99 mee naar huis nemen. Geen geld toch?

Deze blog is tot stand gekomen in samenwerking met Kruidvat.

Volg mij nu ook op BloglovinInstagramFacebook en Pinterest.

16 opmerkingen:

  1. Dit ziet er veel leuker uit dan TBS. Als ik eens naar de kruidvat ga zal ik eens gaan snuffelen! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. OH, da's echt geen geld inderdaad :O
    Ik wil nieuwe bodybutter - Kruidvat heeft nieuwe bodybutter. Goeie deal.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik hou van deze geur, zo lekker...
    etos had ook een lekkere grapefruit met bamboo, mmmmm
    ik ben ook een geurenmiep, idd niet te sterk en zwaar..

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh grapefruit met bamboo klinkt ook heel fijn zeg. Hebben ze die nu niet meer?

      Verwijderen
  4. Ah dat is fijn. Die ga ik dan maar eens proberen. Klinkt goed. Al heb ik regelmatig wel erg droge benen. Maar goed, voor die prijs het proberen waard. Thanx!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Voor die prijsjes kun je zeker eens een poging wagen. Misschien even een paar dagen achter elkaar smeren.

      Verwijderen
  5. Nou als mijn spulletjes op zijn ga ik het eens proberen, is een stuk goedkoper allemaal

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nou als mijn spulletjes op zijn ga ik het eens proberen, is een stuk goedkoper allemaal

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hmmm mijn link werkt niet zoals ik dat wil

    http://mirstylez.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ik heb de tube ook en het ruikt zo lekker!! liefs x

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...