dinsdag 12 februari 2013

Dag 18 - Je kledingstijl






Tja, mijn kledingstijl... Honestly, ik vind kleding hartstikke leuk maar echt een geweldige kledingstijl heb ik niet. Sinds mijn zwangerschap ben ik sowieso het spoor een beetje bijster op modegebied. Ik merk dat nu ik een kind heb, ik iets vrouwelijker voor de dag wil komen. Het is namelijk niet zo leuk als men je aanziet voor een tienermoeder omdat je op een paar blije Nikes achter je kinderwagen loopt. Verder past ook niet al mijn oude kleding me meer en daarnaast geef ik ook nog steeds borstvoeding. Ik kan dus lang niet alles dragen wat ik zou willen dragen. 
De bovenstaande foto's zijn genomen net voordat ik zwanger werd. Deze foto's dateren uit november en december 2011. De (uhhh, nogal vieze!) spiegel waarin ik later mijn zwangere buik fotografeerde stond toen nog niet in de slaapkamer maar in de rommelkamer. Die rommelkamer hebben we afgelopen zomer omgetoverd in Sam z'n babykamer. Het zijn geen haarscherpe afbeeldingen maar je krijgt een idee van wat ik voor mijn zwangerschap droeg op een doordeweekse werkdag.
Zoals ik al zei, heb ik geen bijzondere kledingstijl. Ik vind het leuk om te winkelen en belangrijk om er leuk en verzorgd uit te zien. De mode heel erg goed bijhouden, doe ik niet. Het duurt altijd even voordat ik doorheb dat bepaalde kledingstukken in de mode zijn. Ik houd vooral van wat sportievere kleding. Wat ik wel heel belangrijk vind, is dat het vrouwelijk blijft. Ik draag graag sneakers, Uggs of slippers. Verder houd ik van grofgebreide vesten, shirts met een leuke print en spijkerbroeken. Ik ben echt wat je noemt een jeansmeisje. Altijd al geweest trouwens. Natuurlijk draag ik ook wel eens een jurkje of rokje maar ik ben verslaafd aan m'n spijkerbroeken. In de zomer wil ik mijn jeans nog wel eens inruilen voor een shortje of een fleurig zomerjurkje, in de winter zie jij mij vrijwel altijd in een spijkerbroek. Misschien saai, maar ik voel me er prima in.
Zoals jullie waarschijnlijk wel weten ben ik een surfer in hart en nieren. Vroeger droeg ik echt alleen maar kleding van surfmerken. Tegenwoordig probeer ik dat wel een beetje te mixen met kleding van bijvoorbeeld H&M of Bershka maar ik heb nog steeds een voorliefde voor merken als O'Neill, Roxy, Nikita, Rip Curl, Billabong, Oxbow enzvoorts.
Voor een feestje vind ik het overigens wel leuk om een beetje uit te pakken. Als ik een bruiloft heb, vind ik het leuk om op zoek te gaan naar een geschikt jurkje en matching accessoires. Ik besteed dan extra aandacht aan mijn haar en gebruik meer make-up dan anders.
Nu ik een kind heb, merk ik dat ik steeds meer affiniteit krijg met wat vrouwelijkere kleding. Ik voel me tegenwoordig ook meer een vrouw in plaats van een meisje. Ik ben niet van plan om mijn garderobe de deur uit te doen maar wil er wel wat meer vrouwelijke items bijkopen als ik op gewicht ben. Ik heb bijvoorbeeld slechts één paar hakken. Zomersandaaltjes die ongedragen in de kast staan. Misschien dat ik binnenkort op zoek ga naar laarzen met een mooie hak. Zo zijn er nog wel meer dingen die ik ineens toch wel erg mooi vind. Ik ga er dus eens goed over nadenken hoe ik er in de toekomst wat volwassener bij kan lopen. Ik wil mijn eigen stijl wel trouw blijven dus een compleet vernieuwde Jess zullen jullie niet te zien krijgen hier op mijn blog. Just go with the flow!

9 opmerkingen:

  1. Leuk om te lezen! Voor zover ik op de foto's kan zien heb je een leuke kledingstijl. Ik heb ook niet echt een stijl; het ene moment hakken, het andere moment sneakers. De ene keer een jurkje, de andere keer een gebreid vest. De jouwe op de eerste foto is moooooi! Wel grappig dat je nu je een kind hebt wat kleine veranderingen wil doormaken; kan me ook wel voorstellen eigenlijk :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind je stijl leuk hoor :) Beetje casual en toch stoer :) Ik heb denk ik dezelfde stijl wat dat betreft! Draag waar je je goed in voelt, waar je je JIJ in voelt. Dat is het allerbelangrijkste. En af en toe uitpakken hoort er bij toch ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke stijl hoor! Je pakt een item die iets meer opvalt en daar combineer je andere dingen omheen. Vooral met het vest op de eerste foto is dat goed te zien. Oh een andere Jess? Ik ben benieuwd :D

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik snap wat je bedoelt met de sneakers en de kinderwagen, maar dat ligt er denk ik ook aan hoe je eruit ziet. Op bovenstaande foto's ziet je gezicht er wel redelijk jong uit, maar toch denk ik dat je met een kinderwagen echt wel voor mama wordt aangezien en niet voor tienermoeder of nichtje ofzo. Maar wat vrouwelijke kledingstukken is nooit verkeerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ken dat hoor, mix mijn kleding ook met h&m en wat surfkleding. Soms hakken met adidasjasje, dat vind ik t leukste. XX

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat lijkt me ook leuk. Snel een paar heels scoren dan maar!

      Verwijderen
  6. Leuk om te lezen! Ik vind wat er op de foto's te zien is heel leuk!
    Nu de nieuwe collectie weer overal in de winkels hangt, lukt het vast wel om weer wat leuke dingen erbij te scoren.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Als ik de foto's zo zie denk ik aan vrouwelijke kleding met een stoer tintje. Leuk juist al dat mixen, doe ik ook!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...