dinsdag 5 november 2013

Mijn top-10

Op de blogs van Michelle en Marcella kwam ik overzichtjes tegen van hun meest gelezen blogs. En dat maakte me nieuwgierig naar mijn eigen top-10. Heel nieuwsgierig! Ik houd me nooit zo bezig met mijn statistieken dus ik had werkelijk waar geen flauw benul welke artikelen jullie het best te pruimen vonden op mijn site. De uitslag vond ik heel verassend. Zo had ik verwacht dat jullie mijn recepten niet erg spannend vonden aangezien ik daar meestal niet zoveel reacties op krijg. En wat blijkt, in mijn top-10 van best gelezen blogjes staan maar liefst vier recepten. Wat een gekkigheid haha! Ook had ik niet verwacht dat twee van mijn eerste stukjes in de top-10 zouden staan. Die blogs waren achteraf bezien niet zo geweldig namelijk. Maar goed, genoeg gekletst, kijk mee naar het overzicht dat ik samenstelde...




1. De eerste jongenskleren zijn een feit! - Deze numero uno-notering had ik wel aan zien komen. Ik heb tijdens de eerste periode van mijn zwangerschap continu geroepen dat ik zo graag wilde weten of er een jongetje of een meisje in mijn buik woonde. Eigenlijk had ik verwacht dat dit blogje op de eerste plaats zou staan maar de eerste shoplog met echte jongenskleertjes is ook wel logisch. Er werd online intens met me meegeleefd richting de 20 weken-echo en jullie waren bijna net zo happy als ik toen bleek dat er een heuse mini-vent in mijn buik zat.

2. Bounty crush - Dit was mijn allereerste blogje. Ik wist niet zo goed wat ik moest schrijven op de blog die ik net had aangemaakt dus typte ik maar een lulverhaaltje over mijn kokosfetisj. Tijdens mijn zwangerschap was ik helemaal verslaafd aan Bounty's terwijl ik die dingen normaal echt niet te vreten vind. Grappig om te lezen hoe druk ik me maakte om mijn gewicht. Ik zou vandaag de dag een moord begaan om weer net zoveel te wegen als toen.

3. 30 dagen challenge - In mei 2012 kondigde ik aan dat ik zou gaan starten met de 30 dagen challenge. Tja, we weten allemaal hoe dat (niet) eindigde! Ik ben er nog steeds niet mee klaar en heb deze challenge inmiddels omgedoopt tot 30 maanden challenge. 


4. Goddelijke cheesecake - Deze taart heb ik zonder overdrijven al zeker veertig keer gemaakt. Ik bak hem inmiddels ook op bestelling voor vrienden en familie. De titel van dit blogje zegt al genoeg. Deze cheesecake is echt goddelijk. Misschien dat ik binnenkort eens een recept plaats voor het bereiden van de hemelse bosvruchtensaus die ik er graag bij serveer. Als finishing touch, zeg maar.


5. Winactie HippeMamaShop - Vorige maand liep deze actie in samenwerking met HippeMamaShop op mijn blog. Oh, wat was ik er trots op! Ik vind deze webshop echt helemaal het einde dus ik vond het geweldig dat ik een knuffel van Jellycat naar keuze mocht verloten. Jullie vonden deze winactie blijkbaar net zo tof als ik haha!


6. Romige tomatensoep met tortellini's - Dit is echt een heerlijk soepje. Ik sta regelmatig in de keuken om deze tomatensoep met tortellini's te bereiden. Het is supersimpel klaar te maken en het vult als een malle. Dit is geen soep waar je nog brood bij hoeft te eten. Door de pasta is het al vullend genoeg.


7. Cajun-kip met zoete aardappel en salsa - Het oorspronkelijke recept komt uit het kookboek Jamie's 15 minutes meals van Jamie Oliver. Ik paste het her en der naar mijn eigen smaak aan en deelde mijn variant met jullie. Het is geen gerecht wat hier wekelijks op het menu staat maar ik bereid het nog steeds. Het is even werk maar dan heb je ook wat!


8. Lekker visje, mmm... - Wederom een recept! Dit gerecht bereidde ik vorige maand en het was zo verschrikkelijk lekker dat ik het wel op mijn blog moest delen. Het is helemaal niet moeilijk om klaar te maken en je zult verrast zijn door de geweldige smaakexplosie. Dus hoppa, de keuken in met die kadavers! No excuses!


9. Dia de los muertos - Ook dit is een oud blogje. Het is één van mijn weinige inspiratie-artikelen. Alleen in de eerste maanden dat ik blogde heb ik wel eens zo'n post geplaatst. Hoewel dit type blogs heel populair zijn in blogland, is het niet helemaal mijn ding. Ik plaats liever foto's van eigen hand en aan inspiratie heb ik meestal ook geen gebrek. Wel grappig om terug te zien trouwens!

10. Geef je nu nog steeds borstvoeding? - Dat er een blog over borstvoeding in mijn top-10 zou staan, had ik wel verwacht. Ik heb er diverse geschreven en er kwamen altijd veel reacties op. Eerlijk gezegd had ik verwacht dat mijn stuk over de wereldborstvoedingsweek het populairst zou zijn omdat dat artikel ook gedeeld is op twitter. Toch kozen jullie voor het blogje dat ik afgelopen zomer inplande tijdens mijn vakantie.

Welke type blogs vinden jullie het leukst om te lezen op mijn site? 

Volg mij nu ook op BloglovinInstagramFacebook en Pinterest.

14 opmerkingen:

  1. Tof dat je ook hier een blogje over hebt gemaakt! Leuk om te zien dat je heel verschillende artikelen in je top 10 hebt, erg geinig. Ik ga eens kijken bij je artikelen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lekker recepten vind ik altijd leuk om te lezen en zelf ook te proberen en je blogjes over je leven en waar je zo lekker open en eerlijk je gedachten verwoord.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik lees graag over je kind, blogjes waarin je jouw persoonlijke kijk op de dingen schrijft, en vooral blogs met humor. Liever geen recepten, haakwerkjes en zeker geen reclame.
    Maar doe vooral wat je zelf fijn vindt, dat blogt het lekkerst :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, haakwerkjes ga je hier niet terugvinden ;-) Daar ben ik niet voor in de wieg gelegd!

      Verwijderen
  4. Ohh ik snap wel dat alle eet artikels zo vaak zijn bekeken, we all love food!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lijkt me inderdaad leuk om te zien welke het meeste gelezen worden. Ik vind blogjes over de dagelijkse dingen altijd heerlijk om te lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk om te zien! Ga ze allemaal nog een keer lezen, heb nu toch genoeg tijd :) Ben ook totaal niet bezig met statistieken e.d. Blog gewoon lekker op gevoel en wat me leuk lijkt. Ik heb trouwens ook een bounty verslaving! Vind het altijd al lekker maar nu eet ik bijna elke dag een bounty, grappig zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die bounty's waren echt mijn zwangerschapscraving. Ik heb ook heel veel van die ijsjes gegeten haha!

      Verwijderen
  7. Haha, zo leuk om te zien en te lezen. Je recepten zijn echt the bomb!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk he, om dat terug te zien en hoe het soms helemaal anders is dan je verwacht?
    Voor eind dit jaar heb ik hem ook al op de planning staan. Althans, ik ga hem schrijven! Maar dan voor het afgelopen jaar, niet all time.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...