vrijdag 14 juni 2013

Romige tomatensoep met tortellini's




De laatste tijd ben ik helemaal into het maken van soep. Vraag me niet waarom ik daar opeens zoveel plezier en genot aan beleef want dat weet ik zelf ook niet. Feit is, dat ik met veel plezier diverse soeprecepten uitprobeer. Gisteren vond ik een lekker recept voor een romige tomatensoep met tortellini's op  Lekker en simpel dat erom vroeg om direct getest te worden door yours truly. Zoals jullie inmiddel wel van mij gewend zijn, heb ik er weer mijn eigen draai aan gegeven. Lees hieronder mijn variant op dit geweldige recept.

Ingrediënten voor 4 à 5 personen:

2 kleine blikjes tomatenpuree
2 blikken gepelde tomaten
250 gram tortellini's met vleesvulling
3 knoflooktenen
grote ui
olijfolie
geraspte kaas
1 1/2 bouillonblokje voor vleesbouillon
1,25 liter water
150 gram crème fraiche
Italiaanse kruidenmix
zwarte peper
zout
basilicum
paprikapoeder 
chilipoeder

Snipper de ui en de knoflooktenen en fruit deze samen in een beetje olijfolie in een grote kookpan. Voeg na een paar minuten de tomatenpuree toe en roer dit goed door elkaar. Voeg vervolgens de gepelde tomaten toe en het water, de bouillonblokjes, zout, zwarte peper en flink wat van de Italiaanse kuidenmix. Plet de gepelde tomaten een beetje met een spatel. Breng het mengsel aan de kook en laat het 5 minuten pruttelen alvorens het vuur uit te draaien.
Neem nu de staafmixer en pureer de soep. Ik heb de soep vrij fijn gepureerd omdat vriendlief een beetje een  issue heeft met stukjes in zijn eten. Breng de soep opnieuw aan de kook en voeg de tortellini's toe. Laat de soep net zolang doorkoken als de aangegeven bereidingstijd van de tortellini's.
Vlak voordat de tortellini's beetgaar zijn, roer je de crème fraiche door de soep heen. Geef je tomatensoepje wat extra bite door er paprikapoeder, chilipoeder en basilicum naar smaak aan toe te voegen. Serveer de soep in grote soepkommen. Ik vind het heerlijk om er tot slot nog wat geraspte kaas op te strooien maar je zou ook kunnen overwegen dat niet te doen. Eet smakelijk!

3 opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...