donderdag 11 april 2013

Homemade shoarmapizza




Gisteren wilde ik graag pizza eten en mijn vriend graag shoarma. Ik had geen zin om eten te bestellen dus besloot ik zelf iets lekkers klaar te maken. Toen ik naar de supermarkt liep, besloot ik een shoarmapizza te maken. Best of both worlds! Dit bleek een goede zet want het was me toch een partij lekker. Daarnaast is het ook nog eens supersimpel en snel te maken omdat je een Turks brood als pizzabodem gebruikt en kant-en-klare shoarmareepjes. Je zou kunnen overwegen om het vlees zelf te kruiden maar dit vlees was in de aanbieding en dat vond ik deze keer ook wel prima! Nadat mijn vriend gisteren klaar was met eten, zei hij dat hij dit snel weer een keer wilde eten. Dat geeft dus wel aan dat het echt een lekker gerecht is.

Ingrediënten voor 2 pizza's:

Turks brood
450 gram shoarmareepjes
350 gram gezeefde tomaten
2 rode uien
rode paprika
2 eieren
geraspte kaas
knoflooksaus
rucola
olijfolie
oregano

Verwarm de oven voor op 200 graden. Verhit een koekenpan met een scheutje olijfolie erin en bak daarin de shoarmareepjes gaar in 5 minuten. Snijd ondertussen de rode uien in ringetjes en de paprika in blokjes.
Snijd met een broodmes het Turkse brood doormidden zodat er twee bodems ontstaan. Bestrijk het brood met de gezeefde tomaten maar laat het buitenste randje vrij. Bestrooi de pizza met wat oregano. Smeer de buitenste rand van de pizza in met een beetje olijfolie.
Verdeel de shoarmareepjes, uienringen en stukjes paprika over de pizza's. Zorg ervoor dat je in het midden van de pizza's een holletje vrij laat voor het ei. Strooi vervolgens wat geraspte kaas over het beleg van de pizza. De kaas zal in de oven smelten en ervoor zorgen dat de ingrediënten aan de pizza 'plakken'. Breek als laatste een eitje in het midden van de pizza.
Bak de pizza's op een bakplaat in het midden van de oven. Ze zijn klaar als het eiwit is gestold. Dit duurt ongeveer 12 minuten.Voordat je pizza's serveert spuit je er wat knoflooksaus overheen en leg je er wat rucola op. Eet smakelijk!

15 opmerkingen:

  1. mhmm dit ziet er echt overheerlijk uit !
    Leuke blog !
    xManon

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oooh heerlijke combinatie, ziet er lekker uit :D

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Yammie zoals ik al zei we moeten echt eens meeten en lekker eten haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat ziet er echt heerlijk uit! ga ik zeker een keertje proberen:D

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geniaal! Ziet er heerlijk uit :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oeh wauw, lekker!!
    ziet er goed uit

    New outfit post ; Out with the blue
    www.mirfashion.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hm lekker zeg. Wij hebben helaas nog geen fatsoenlijke oven om pizza's te bakken.
    Maarre deze ziet er wel echt helemaal perfect uit zeg! Zoals ze in de boekjes staan, goed gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wij hebben ook gewoon een standaard oven hoor. Doordat je een brood als bodem gebruikt, heb je geen pizzastand nodig voor het deeg.

      Verwijderen
  8. Behalve de gebakken eitjes erop lijkt t me erg lekker!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ziet er lekker uit en klinkt heerlijk!! :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  10. hmmm dat ziet er lekker uit... Misschien maar eens proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ziet dat er goed uit zeg. Nog nooit zo gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...