zaterdag 5 juli 2014

5 inbrekerintriges waar ik me stiekem kapot voor schaam...

Jullie moeten weten dat ik een kleine afwijking heb. Vooruit, ik heb er meerdere maar ik ga het vandaag over slechts één van mijn eigenaardigheden hebben. Ik denk namelijk nogal eens dat er inbrekers in huis zijn. Ja heus! Vooral in slaapdronken toestand, dat moet ik er eerlijk bij vertellen. In de loop der jaren heeft dat een behoorlijk aantal anekdotes opgeleverd. Onlangs had ik het daarover met een vriendin en volgens haar moest ik daar een blogje aan wijden. Goed, zitten jullie klaar voor mijn meest beschamende inbrekerintriges? Lees dan snel verder! 

Een jaar of drie geleden had mijn vriend onze wetsuits uitgespoeld in de douchecabine en ze daar ook opgehangen. De volgende morgen stapte ik rond zessen nietsvermoedend met m'n slaapdronken kop de badkamer in en zag daar twee donkere gedaantes in de douchecabine. Inbrekers!!! Ik ging gelijk in de kill-and-attack-modus en besloot ze ervan langs te geven. Ik sprong in mijn nakie de douchecabine in en gaf die wetsuits een paar flinke klappen. En toen drong het pas tot me door dat er helemaal geen boeven waren...

Toen ik een jaar of veertien was, besloot de glazenwasser op een bloedhete dag al heel vroeg de ramen te gaan zemen bij ons in de straat. Wist ik veel! Ik schrok me in ieder geval kapot toen er opeens iemand aan mijn openstaande slaapkamer op de eerste verdieping zat te morrelen. Vast een inbreker. Ik sprong wederom in mijn blootje uit bed, trok het gordijn open en gaf de glazenwasser een flinke duw waardoor hij bijna van zijn trap aflazerde. Die zeem en dat emmertje water had ik even gemist. Pas toen mijn ouders geschrokken gingen kijken of die arme man nog leefde, had ik door dat ik de glazenwasser bijna had vermoord. Oepsie!

Een paar jaar geleden stapte ik nietsvermoedend de gang in en hoorde ik geluid. Jullie voelen hem al aankomen; ik vermoedde direct een insluiper. Het leek me logisch de politie pas te bellen als ik daadwerkelijk een inbreker had gespot. Ik pakte dus maar een schoen uit de hal want dat was het eerste het best uhh... wapen dat ik tegenkwam. Logische keuze, I know! Ik sloop met mijn schoen het hele huis door en kwam erachter dat de balkondeur op het haakje stond te klapperen. Niets geks, want die stond al open sinds die morgen. Mijn broertje gaat trouwens nog steeds stuk om de schoen in het hele verhaal en vraagt zich tot op heden af waarom ik geen mes in de keuken heb gepakt. Tja...

Toen ik nog thuis woonde en mijn vader nachtdiensten draaide, dacht ik ook eens een inbreker te spotten. Naast mijn bed nog wel! In een vlaag van verstandsverbijstering dacht ik dat er een grote, donkere vent in mijn nachtkastje zat te graaien. Het bleek echter mijn papa te zijn die na zijn nachtdienst besloot alle klokken in huis alvast op zomertijd te zetten. Die nacht ging de klok namelijk een uur vooruit. Best balen dat ik daar pas achterkwam nadat ik hem een blauw oog had gemept. Sorry paps! Ik voel me er tot op de dag van vandaag een beetje lullig over. 

Tot slot kwam ik eens thuis en bleek de voordeur wagenwijd open te staan. Er was echter niemand te bekennen. Mijn verrassende ingeving was dat er natuurlijk insluipers in huis waren. Ik besloot die keer in plaats van een schoen een oude honkbalknuppel te pakken en daar de hele toko mee uit te kammen. Mijn hart klopte in m'n keel tijdens deze speurtocht. Tot op de dag van vandaag is echter nooit duidelijk geworden hoe die voordeur open kon staan. Er was overigens niets weg dus ik vermoed dat er uiteindelijk toch geen inbrekers waren, haha! Het is ergens ook totaal niet logisch natuurlijk dat boeven de voordeur open laten staan want juist dat valt nogal op. Een beetje inbreker tikt een ruitje in op een onopvallende plek. Toch?

Volg mij nu ook op BloglovinInstagramFacebook en Pinterest. 

11 opmerkingen:

  1. Haha, wel herkenbaar! Maar dat komt meer omdat er bij mijn ouders thuis (toen ik er nog woonde) wel mensen in huis zijn geweest, terwijl wij thuis waren. Zij lieten trouwens ook gewoon de garagedeur openstaan .... Sindsdien hoor en zie ik ook overal enge mannen in huis ..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh god! Ik lig hier plat. Kom niet meer bij.. ik heb ook altijd het idee dat er inbrekers komen of zo iets. De deur moet ook vergrendeld zijn anders slaap ik echt niet lekker.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh you make my day! Dat laatste heb ik overigens ook gehad... Ik hoor trouwens ook altijd vanalles en stuur Bart dan op pad hihi...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hahahahaha wat een geweldige blog! Zelf denk ik ook wel eens dat er inbrekers zijn. Maar we hebben een hond die heel hard blaft als er iets raars is, dus ik vertrouw maar gewoon op haar ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Whhahahha heerlijk blogje dit! Wat ben jij heldhaftig zeg ;). Ik dacht (zeker vroeger) ook regelmatig dat er inbrekers in huis waren. Helemaal toen ik alleen woonde, ik woonde anti kraak in een oud rijtjes huis waar t altijd kraakte en tochte. In mijn slaapkamer zat de deur naar de zolder en deze zat altijd dicht, alleen soms waaide hij wel eens open door de tocht. Altijd was ik er van overtuigd dat er inbrekers op mijn zolder zaten te wachten tot ik sliep om dan te kunnen ontsnappen ;). Ik ging dan wel kijken, met een keukenmes en telefoon in de aanslag haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. zo herkenbaar! heb ik ook vaak hoor: soms hangt er een trui/jas te drogen en zie ik vanuit mij ooghoek iets heel anders :')

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ohh ik denk dat ook altijd. Met name als man een weekje niet thuis is of zo. Gadsie. En hier stonden vorige zomer de ramen gewoon wagenwijd open bij aardig wat van onze overburen die allemaal uiteraard niet thuis waren. Zo voorzichtig zijn ze nou ook weer niett....

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Whahaha ik moet er stiekem wel om lachen hoor XD arme glazenwasser en jou papa!! Wss als het wel echt een keer raak is maakt jou kerel je wakker en moet jij gaan checken ;) hopelijk is dat niet echt nodig natuurlijk ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wahahahahaha...
    in ding, je bent niet bang om de inbreker tegen te komen...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hahahahahahahahahahahah
    Hahah hah hahah hahahahah!

    X1000

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...